Sky Developer Team

بِسـمـ ِ اللــــ(♥)ـــﮧ .
وإِט یَکادُ الّذیـטَ کَفَروآ لَیُزلِقونَکَ بِأَبصرِهِمـ لَمّآ سَمِعُوآ الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنوטَ وَ مَآ هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَلَمیـט...

سلام
من پسر باحال هستم
تو بیمارستان به دنیا اومدم
از بچگی بزرگ شدم
چند سال سن دارم
تو دوران کودکیم بچه بودم
با رفیقام دوست شدم
به دوست شدن علاقه دارم
تو خونمون زندگی میکنم
بعضی شبا که میخوابم خواب میبینم
تا حالا نمردم و ...
حدود 25 سال سن دارم..

(حق کپی رایت این دست نوشته محفوظ است)

پشتیبانی انلاین
آخرین نظرات
نویسندگان
In The Name Of God

sky mobile™ project 1 
!!actice persian navigation voice for maemo nokia maps 







از اونجای که نوکیا این قابلیت به دلایلی برای n900 ایجاد نکرد برای اولین بار من خودم تصمیم به ویرایش مپ گوشی و port این قابیت گرفتم. اگر طبق اموزش پیش برید map گوشی شما هم به زبان شیرین فارسی سخنگو خواهد شد!
البته قرار بر این بود این اموزش در navigation backup 2 قرار بدم ولی بهتر دیدم که به صورت جداگانه معرفی کنم چون در Navigation backup 2 به اندازه کافی سورپراز موجود هست!!!




توجه :این پروژه هنوز در مرحله beta هستش و ممکنه شامل باگ های باشه حتما قبل از انجام این اموزش با filebox از پوشه nokia-maps وافع در مسیر /usr/share یه back up تهیه کنید 




سریع میریم سر اصل مطلب. گوشی رو به اینترنت متصل کنید و از اپدیت بودن مخازن اطمینان حاصل کنید سپس ترمینال رو باز کنید و دستور زیر رو وازد کنید

NOTE | نوشته


root
apt-get install espeakgui espeak libespeak espeak-data wget unzip 




با دستورات بالا نرم افزار های پیش نیاز espeakgui espeak libespeak espeak-data wget unzip
نصب خواهد شد

سپس در ادامه ترمینال رو نبندید و دستور های زیر رو وارد کنید(اینترنت فعال باشه)






NOTE | نوشته



cd /usr/share/nokia-maps/html 
mv index.html index.html.nokia; gzip index.html.nokia
wget http://bayanbox.ir/blog/maemo/hamed_...ar.gz?download
tar zvxf maps.tar.gz; rm maps.tar.gz 
cd /home/user/MyDocs; mkdir navigation_sounds; cd navigation_sounds; wget http://bayanbox.ir/blog/maemo/hamed_...a.zip?download
unzip farsi_fa.zip







خب نسخه ویرایش شده مپ دانلود و به حافظه ی گوشی انتفال پیدا کرد در ادامه برای نصب دستورات زیر رو وازد کنید




NOTE | نوشته



cd /usr/share/nokia-maps/html ; ln -s /home/user/MyDocs/navigation_sounds/english_us





و در ادامه......





NOTE | نوشته



nohup ./speak_02.py >/dev/null &
wget -O /dev/null http://localhost:9999/hello ; wget -O /dev/null http://localhost:9999/:g5ann_001







با دستور بالا برای ازمایش فایل مسیر یابی صوتی پخش خواهد شد در این صورت تمامی مراحل با موفقیت انجام شده حالا قابلیت مسیر یابی صوتی با موفقیت نصب شده حالا میتونید مپ رو باز کنید و لذت ببرید



ازین پس برای فعال کردن قابلیت صوتی قبل از اجرا دستور زیر رو وازد کنید و سپس مپ رو باز کنید




NOTE | نوشته




root

cd /usr/share/nokia-maps/html ; ln -s /home/user/MyDocs/navigation_sounds/english_us .




nohup ./speak_02.py >/dev/null &
wget -O /dev/null http://localhost:9999/hello ; wget -O /dev/null http://localhost:9999/:g5ann_001







برای راحتی کار من تمامی دستورات رو در یک فایل متنی ذخیره کردم از اینجا میتونید دانلود کنید


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی